企鹅不会仰泳

Papa Was a Rodeo - Sara Lov

Canelé:

『温暖的小清新民谣』Papa Was a Rodeo

美国加州梦幻流行乐队Devics的女主音Sara Lov,出生于夏威夷,父母离异后随母亲到洛杉矶生活,4岁时被父亲劫持到以色列,与一个国际逃犯一起生活了十年之后最终被她的叔叔带回了美国。 Sara拥有她独有的声音魅力,听Sara的声音会使人产生她离你很近的感觉,就像站在你身后的地板上,时而低吟浅唱时而纵声高歌。她从不拿腔捏势,却偏偏能自然而然的把听者引入哀伤的漩涡——哀伤、伤情、黯淡、低颓.........动人的嗓音伴着悠扬沉重的大提琴声自由游荡其上.....如精灵般模糊不清的在你耳边游动。

歌词:

作词:Sara Lov
作曲:Sara Lov
编曲:Sara Lov

Papa Was a Rodeo
爸爸曾是个竞技表演员
I like your twisted point of view, Mike
Mike,我喜欢你性格中的小偏激

I like your questioning eyebrows
我喜欢你眉宇间混浊不清的怀疑

You've made it pretty clear what you like
关于你想要的,你已经表达得很清晰

It's only fair to tell you now
作为交换,我将告诉你我的秘密

that I leave early in the morning
清晨我将离开

and I won't be back till next year
明年再回来

I see that kiss-me pucker forming
你撅起嘴想索一个吻

but maybe you should plug it with a beer, cause
或许,你应该把啤酒瓶塞在嘴里,因为——

Papa was a rodeo - Mama was a rock'n'roll band
爸爸是一个杂技演员,妈妈是一个摇滚歌手

I could play guitar and rope a steer before I learned to stand
在我还不会走路前,我就学会了弹吉他和玩套绳

Home was anywhere with diesel gas –
汽车引擎开启,家即是海角天涯

Love was a trucker's hand
爱是紧握方向盘的手

Never stuck around long enough for a one night stand
从不曾为露水之情过多停留

Before you kiss me you should know
所以,在你吻我前,你应该知道,

Papa was a rodeo
我爸爸曾是个竞技表演员

The light reflecting off the mirror ball
舞台灯反射出的光芒

looks like a thousand swirling eyes
犹如一千只旋转的眼眸

They make me think I shouldn't be here at all
它们让我觉得我根本不该来这里

You know, every minute someone dies
不是吗,每一分钟,世界上都有人死去

What are we doing in this dive bar
我们在这个潜水酒吧干嘛呢,

How can you live in a place like this
你怎会生活在这样一个地方?

Why don't you just get into my car
为何不坐上我的车呢?

and I'll take you away I'll take that kiss now, but
让我把你带去远方,让我接受你的吻吧,可是——

(boy) Papa was a rodeo...
我爸爸曾是个竞技表演员……

And now it's 55 years later
55年过去了

We've had the romance of the century
我们谱写过这个世纪的传奇

After all these years wrestling gators
经历了这么多年的竞技表演生涯

I still feel like crying when I think of what you said to me
每当想起你当初说的话,我依然会有想哭的冲动

Papa was a rodeo...
爸爸曾是个竞技表演员……

Before you kiss me you should know - Papa was a rodeo
在你吻我前,你该知道——我爸爸曾是个竞技表演员

What a coincidence, your Papa was a rodeo too
真巧,你爸爸也曾是个竞技表演员

评论(1)

热度(223)